§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
Siłownią jest świat wokół Ciebie
Dodano: wtorek, 09 maj 2017r. | odsłon: 372 | 0 komenatzy (dodaj komentarz)
  • Udostępnij:

Siłownią jest świat wokół Ciebie

Street workout gromadzi coraz szerszą rzeszę zwolenników. Trening uliczny polega na ćwiczeniach z wykorzystaniem kalisteniki, czyli ciężaru własnego ciała. Ma on pozytywny wpływ na układ krwionośny człowieka. Dzięki niemu ukształtujesz mięśnie, zadbasz o równowagę, a także znacznie zwiększysz swoją zwinność i koordynację. Siłownią jest całe otoczenie i elementy zabudowy miejskiej, np. trzepaki, drążki, ławki, poręcze, murki czy latarnie. Ogranicza Cię jedynie wyobraźnia. Nie trzeba tu płacić za karnety i uczyć się obsługi skomplikowanych urządzeń. Po prostu – wychodzisz z domu i zaczynasz trening. Coraz więcej miast buduje także specjalne place do street workoutu, wyposażone w drążki i drabinki.

Niezależnie od tego czy od dawna trenujesz na ulicy, czy może dopiero stawiasz tam swoje pierwsze kroki, warto zainwestować w taśmy do ćwiczeń. Przy ich pomocy możesz pracować nad wszystkimi partiami mięśni. Zanim jednak rozpoczniesz swój trening, wybierz odpowiednie dla siebie obciążenie. Każda guma ma inny kolor. Jej odcień oznacza siłę oporu jaki stawia. W zależności od producenta, różne kolory mają przypisaną inną wartość. Przy wyborze taśmy, najlepiej jest zwrócić uwagę na jej szerokość. Zasada jest prosta – im jest szersza, tym większy opór.

Osoby początkujące często mają problem z podciąganiem się na drążku. To może zniechęcić do dalszych treningów. Z ratunkiem przychodzą taśmy do pociągania na drążku. Przepleć gumę przez drążek tak, aby móc zahaczyć o nią stopami. Będzie stawiać opór, co ułatwi podciąganie. Przy regularnych treningach szybko obejdziesz się bez jej pomocy i samodzielnie poradzisz sobie z tym zadaniem. Nie rezygnuj jednak wtedy z dalszego używania gum podczas ćwiczeń. Możesz używać ich także jako obciążenia. Przełożona przez plecy, na wysokości łopatek znacznie utrudni wykonywanie pompek. Używaj jej także zamiast wolnych ciężarów. Wystarczy, że zahaczysz ją o słup lub przydepniesz stopą i możesz trenować mięśnie ramion, pleców lub nóg. Wykorzystywanie taśmy do ćwiczeń siłowych przyniesie szybkie efekty i znacznie wzbogaci trening, a Ty pokochasz street workout.

Komentarze