§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
Trening powięziowy w dużym skrócie
Dodano: środa, 09 maj 2018r. | odsłon: 196 | 0 komenatzy (dodaj komentarz)
  • Udostępnij:

Trening powięziowy w dużym skrócie

Do tej pory treningi skupiały się przede wszystkim na mięśniach. Filozofia odpowiednich ćwiczeń aparatu ruchu, nie dotyczyła w ogóle powięzi czyli skomplikowanego systemu tkanki łącznej, dzięki której układ mięśniowy może funkcjonować i trzymać się razem. Ponieważ powieź jest jak siatka, która oplata mięsień, gdy pojawi się jakakolwiek dysfunkcja w jednym miejscu, przenosi się ona automatycznie na całą okolicę innych struktur. Powięź tworzy tzw. taśmy anatomiczne (mięśniowo-powięziowe), czyli kilka mięśni połączonych jedna powięzią.

Nadmierne napięcia lub brak odpowiedniego uwodnienia mogą prowadzić do osłabienia powięzi, ograniczenia jej ruchomości, często odczuwalne jest uczucie sztywności. Mogą powodować to liczne mikrourazy, przeciążenia i kontuzje.

Nowy trend wskazuje, aby trening powięziowy był uzupełnieniem każdego typu treningu (nie ważne czy trenujesz zumbę czy podnoszenie ciężarów).

Trening powięziowy odnawia tkankę łączną i poprawia funkcjonowanie całego układu ruchu. Ma to wpływ na ogólną sprawność, elastyczność i mobilność.

Stanowi także swoistą profilaktykę kontuzji, ale i skuteczną walkę z cellulitem, gdyż poprzez aktywny masaż dochodzi to poprawy jakości skóry.

Automasaż stymuluje komórki powięzi, prowadzi do ich nawilżenia, co z kolei przekłada się na rozluźnienie napięcia mięśniowego. Najprościej umieścić pod napiętym mięśniem roller i powtarzać rolowanie od 8 do 10 razy na jednej grupie mięśniowej. Najłatwiej wykonać trening powięziowy dla dużych mięśni, np. grzbietu, pośladków, uda czy ramion. Bardzo silne napięcie mięśniowe wymaga dłuższego masażu, czasem nawet 30 minut. Pierwsze treningi powinny być krótkie, a z czasem mięśnie staną się mniej napięte i bolesne.

Po rolowaniu wykonaj ćwiczenia rozluźniające, co umożliwi mięśniom powrót do właściwej długości i elastyczności. Główną zaletą takiego treningu jest eliminacja dolegliwości bólowych ze strony mięśni, a także zmniejszenie ryzyka urazów. Regularne ćwiczenia pomogą w osiągnięciu lepszych efektów sportowych. Ma to związek z przywróceniem architektury kolagenu, co skutkuje możliwością generowania większej elastyczności tkanki łącznej.

Trening powięziowy w ujęciu kompleksowym, to praca nad natężeniem, tempem, zakresem ruchu oraz koordynacją. Zmiany następują powoli, nie są zauważalne na zewnątrz, natomiast kumulują się i utrzymują się przez długi czas w postaci znacznej poprawy wytrzymałości, elastyczności i sprężystości całej sieci powięzi

 

 

 

 

Komentarze