§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
Kettlebell – jakie obciążenie wybrać ?
Dodano: piątek, 30 marzec 2018r. | odsłon: 349 | 0 komenatzy (dodaj komentarz)
  • Udostępnij:

Kettlebell – jakie obciążenie wybrać ?

Typowy zestaw aby na początek z treningami z kettlebells to 3 odważniki co 4 kg.

Dla kobiet: 8 kg, 12 kg oraz 16 kg.

Dla mężczyzn: 16 kg, 20 kg, 24 kg.

Jest to ogólnie przyjęta norma, natomiast dobór odpowiedniego ciężaru uzależniony jest od osobistej sprawności osoby ćwiczącej. Każdy z nas jest inny i ma odmienny poziom siły wrodzonej. Prawidłowo dobrany kettlebell powinniśmy podnieść obydwoma rękoma na wysokość klatki piersiowej, nie angażując innych mięśni niż mięśnie naramienne.

Najlżejszy: 8 kg lub 16 kg: to zwykle ten odważnik, który pozwoli nam się bezpiecznie nauczyć techniki konkretnych ćwiczeń, a potem pomoże nam wypracować odpowiedni tor ruchu w takich ćwiczeniach jak wyciskanie czy rwanie.

Pozostałe dwa odważniki, to dobry punkt wyjścia do takich ćwiczeń jak goblet squat czy swing. Oczywiście – celem treningu jest progres. To co wystarczało nam na początku, za kilka miesięcy może być już niesatysfakcjonujące. O ile trenując wyciskanie, zestaw trzech odważników może nam posłużyć naprawdę długo, o tyle ciężar w ćwiczeniach balistycznych, jak swing, będziemy prawdopodobnie zmieniać o wiele szybciej.

Odważniki lżejsze niż 8 i 16 kg praktycznie nigdy się nie sprawdzają. Nie budują siły, nie pomagają w nauce techniki, nie dają wymiernych wyników.

Warto również wiedzieć, że każda grupa mięśniowa w zależności od jej wielkości ma inną siłę – im większa grupa mięśniowa tym większym ciężarem możemy ją potraktować. Najsilniejszą grupą mięśniową są nogi, a konkretnie uda, które siłą rzeczy wykorzystujemy każdego dnia do chodzenia czy biegania. W tym przypadku np. podczas wykonywania przysiadów czy martwego ciągu możemy sięgać po większy ciężar.

Najistotniejsza zasada: technika ważniejsza od ciężaru.

W każdym ćwiczeniu ćwicz z odważnikiem, który pozwoli Ci na poprawną technikę wykonania. Lepiej trenować z mniejszym ciężarem, ale poprawnie, niż dźwigać duże ciężary dla samego połechtania ego. Nie daj ponieść się ambicji, lecz uzbrajając się w cierpliwość i ucząc poprawnej techniki, przejdziesz do cięższych kettli zaskakująco szybko.

Przy typowym treningu, mającym na celu budowanie masy mięśniowej, składającym się z 6 do 12 powtórzeń na serię, wraz ze wzrostem liczby powtórzeń, ciężar powinien się zmniejszać. Dobieramy go odpowiednio dla naszego stopnia zaawansowania i siły.

Zanim weźmiesz ketlla w dłoń, pamiętaj o rozgrzewce! Bezwzględnie niezbędne jest rozgrzanie mięśni, aby przygotować je do wykonania pracy na treningu!

Komentarze