§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
Kettlebells jako narzędzie do przygotowania motorycznego zawodników.
Dodano: piątek, 09 marzec 2018r. | odsłon: 184 | 0 komenatzy (dodaj komentarz)
  • Udostępnij:

Kettlebells jako narzędzie do przygotowania motorycznego zawodników.

Kettlebells w szybkim tempie zyskują na popularności jako przyrząd do ćwiczeń na siłowniach i klubach fitness. Jest to również uniwersalne narzędzie treningowe, które znalazło zastosowanie w wielu dyscyplinach sportowych.

Każdy, kto traktuje sport poważnie powinien dążyć, do jak największej sprawności ogólnej, ponieważ stanowi ona fundament sukcesu zawodnika, w niemalże każdej dyscyplinie sportowej. Na sprawność motoryczną składają się poszczególne zdolności motoryczne, których wysoki poziom warunkuje ogólną sprawność.

Zdolności motoryczne to :

Siła – zdolność do pokonywania oporu zewnętrznego.

Szybkość – wykonanie ruchu w jak najkrótszym czasie.

Moc – zdolność do wykonywania efektywnej pracy w jednostce czasu.

Wytrzymałość – zdolność do wykonywania długotrwałych wysiłków o określonej intensywności.

Gibkość – obrazująca zakres ruchomości kończyn.

Trening z kettlebells to seria technik, powiązanych w taki sposób aby stworzyć program treningowy całego ciała i przygotować motorycznie nasz organizm do wszelkich sportów. Poza poprawą siły eksplozywnej oraz mocy maksymalnej, trening z odważnikiem kulowym kształtuje wytrzymałość, w bezpieczny i efektywny sposób polepszając zdolności układu krążeniowo-oddechowego.

Dzięki ćwiczeniom z kettlebell zwiększa się również ruchomość stawów, dzięki której nasza gibkość także ulega poprawie.

Systematyczny trening z kettlebell wymusza na ćwiczącym utrzymywanie równowagi. Pozwala to uzyskać większą świadomość ciała i chroni przed urazami mechanicznymi podczas wykonywania codziennych czynności.

Ciekawe jest doświadczenie które opisuje w swojej książce Pavel Tsatsouline, na temat porównania sprawności fizycznej grupy eksperymentalnej ćwiczącej tylko z kettlebell, z grupą, która była przygotowywana pod kątem testów sprawnościowych (podciągnięcia na drążku, skok w dal z miejsca, sprint na 100 m i bieg na 1 kilometr). Uwaga! Pomimo braku praktyki w zakresie testowanych ćwiczeń, grupa eksperymentalna osiągała lepsze wyniki w każdym z nich !! Już samo to doświadczenie wystarczy do uzasadnienia ćwiczeń z odważnikami, jako wiodących w treningu ogólnorozwojowym!!

Komentarze