§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
trening funkcjonalny & kettlebells
Dodano: wtorek, 20 luty 2018r. | odsłon: 221 | 0 komenatzy (dodaj komentarz)
  • Udostępnij:

trening funkcjonalny & kettlebells

Trening nazywamy funkcjonalnym, jeśli jego celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni bez rozbudowywania masy mięśniowej. Najczęściej są to intensywne ćwiczenia polegające na imitowaniu ruchów, które wykonujemy na co dzień przy zwykłych czynnościach, ale w znacznie szybszym tempie i z wieloma powtórzeniami. W miarę systematycznych ćwiczeń, szczególnie tych złożonych i wielostawowych, wzmacniamy koordynację i ogólną wydolność organizmu.

Cechą charakterystyczną dla tego rodzaju treningu jest często mordercze tempo, aby przyniósł on oczekiwane korzyści. Polecane jest ćwiczyć w seriach trwających po 45 lub 90 sekund. Na jedną serię przypada jedno ćwiczenie, które powtarzamy jak najszybciej, po czym od razu przechodzimy do kolejnej serii. Intensywność jest jednym z parametrów takiego rodzaju treningu, ale nie zawsze musi być ona szczególnie wysoka, aby okazała się skuteczna.

Celem treningu funkcjonalnego jest poprawa funkcji motorycznych w konkretnej dyscyplinie sportowej lub życiu. Jedną z najbardziej istotnych zalet takiego treningu jest wzmacnianie często zaniedbywanych mięśni głębokich.

Kettlebell jest od niedawna idealnym przyrządem do treningu funkcjonalnego!! Dlaczego? Ponieważ niechybnie przypomina ciężar, który często musimy podnieść lub udźwignąć.

Poprzez klasyczny SWING, wykorzystując siłę odśrodkową, możemy wypracować lepszą stabilność stawów, dzięki czemu organizm znosi lepiej wszelkiego rodzaju obciążenia. Jest to bardzo dobre ćwiczenia, które przeciwdziała wszelkim skutkom siedzącego trybu życia, czyli wysuniętym barkom, zapadniętej klatce piersiowej (okrągłe plecy).

Prawidłowo wykonane ćwiczenie, któremu towarzyszy spięcie pośladków, napięcie brzucha i maksymalny wyprost w biodrach generuje siłę eksplozywną.

Odważnik powinien być wznoszony mniej więcej na wysokość barków do momentu, kiedy nie pomagamy sobie ramionami, a wykorzystujemy ciągle "siłę z biodra". Przy nieprawidłowej technice niestety bardzo mocno możemy obciążyć odcinek lędźwiowy, więc przed wykonaniem tego ćwiczenia, poproś o pomoc trenera.

Mamy zatem trening funkcjonalny, za pomocą którego poprawiamy komfort życia codziennego, poprzez wzmacnianie gorsetu mięśniowego, wydolności i siły. To główne założenie tego rodzaju ćwiczeń. Trening funkcjonalny stosowany szeroko jest w rehabilitacji, gdzie np. po urazie barku, będziemy trenować u pacjenta ruchy, które pomogą mu się uczesać czy podnieść ciężar z podłogi. Pamiętajmy o głównej zasadzie tego treningu, technika i precyzja, zamiast dużych ciężarów i powtórzeń do granic wytrzymałości.

 

Komentarze