§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
Motywacja do ćwiczeń.
Dodano: wtorek, 13 luty 2018r. | odsłon: 181 | 0 komenatzy (dodaj komentarz)
  • Udostępnij:

Motywacja do ćwiczeń.

Brakuje Ci motywacji, żeby ćwiczyć? Oto kilka złotych rad, dzięki którym być może łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o wyjściu z domu na siłownie, fitness, basen ? Być może zamiast leżeć bezczynnie, zrobisz przed TV serie brzuszków i pompek ?

  • Urozmaicaj trening.
  • Zmieniaj wielkość serii, powtórzeń, tempa. Nic tak nie zniechęca do ćwiczeń niż monotonia.
  • Ćwicz w grupie.
  • Nic tak dobrze nie motywuje, jak świadomość, że wokół ciebie też ćwiczą i co więcej   – że oni się nie zatrzymują i czerpią z tego radość. W takim przypadku nawet jeśli jesteś zmęczony, zazwyczaj dajesz radę i ruszasz się dalej – bo się okazuje, że możesz!
  • Traktuj trening jako czas dla siebie
    Treningi to bardzo fajna odskocznia od problemów dnia codziennego. Zapominasz o tym, co się wydarzało w pracy, szkole czy w domu. Problemy znikaj wraz z potem, który pozostawiasz na koszulce. Poza tym przypływ endorfin po wysiłku poprawi Ci humor.
  • Zrób plan treningowy dostosowany nie tylko do Twoich potrzeb, ale i możliwości. Plan ma być ambitny, ale realny. Małymi krokami działaj długodystansowo.
  • Zapisuj wyniki. Każdy postęp zarówno na wadze, jak i na sile jest bardzo istotny, będzie on Twoją indywidualną poprzeczką, którą musisz przeskoczyć.
  • Trenuj w miejscu gdzie czujesz się komfortowo.
  • Udogodnienia mobilne są ciekawą formą motywacji. Zapisuj trasy, rekordy, publikuj swoje wyniki. Często nawet prosta aplikacja w telefonie, potrafi zmotywować do przebiegnięcia kolejnego kilometra.
  • Odżywiaj się odpowiednio. Tak, abyś miał siłę na trening. Złe odżywianie może powodować senność i brak chęci do działania.
  • Nie zawsze trzeba wychodzić z domu, żeby poćwiczyć. Niekonieczne są także maszyny czy urządzenia. Wystarczy internet, aby obejrzeć instruktaż i zrobić trening kalisteczniczny, czyli wykorzystujący jedynie masę własnego ciała.
  • Pomyśl o zdrowiu. Każda, nawet najmniejsza aktywność fizyczna pozwoli Ci kontrolować odpowiedni poziom ciśnienia we krwi, cholesterolu, gęstości kości, trójglicerydów oraz poziomu cukru we krwi.

 

Pamiętaj, że nic w życiu nie przychodzi samo. Efekty nie są widoczne z dnia na dzień, dlatego ważna jest cierpliwość i determinacja. Zazwyczaj im większy cel jest do osiągnięcia, tym więcej wysiłku musisz włożyć aby go osiągnąć. NO PAIN, NO GAIN :)

Komentarze