§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
Ćwiczenia z kettlami na ból pleców.
Dodano: czwartek, 08 luty 2018r. | odsłon: 70 | 0 komenatzy (dodaj komentarz)
  • Udostępnij:

Ćwiczenia z kettlami na ból pleców.

Może wydać się dziwne, że dźwiganie ciężarów jest skutecznym panaceum na bóle kręgosłupa, ale przecież tylko trening siły i rozciąganie wzmacniają mięśnie. Praca siedząca, powoduje uśpienie włókien mięśniowych, odpowiedzialnych za stabilizację. Nasze ciało automatycznie skraca wzorce ruchowe, co przekłada się na nieumiejętne podnoszenie ciężarów. Organizm zmuszony jest do kompensacji, czyli pracują i nadwyrężają się te mięśnie, które nie powinny. Zamiast na gorset mięśniowy, obciążenie spada na kręgosłup.

Silne mięśnie stabilizacyjne, to istne zbawienie dla naszego kręgosłupa. Natomiast nie każdy trening przyniesie nam ulgę. Popularne bieganie, pozbawione sesji treningu siłowego, może tylko nasilić problem. Podobnie jak długie sesje treningowe na basenie.

Ćwicząc z kettlebells pobudzasz do pracy mięśnie głębokie, które odpowiadają za stabilizację sylwetki i dobrą formę kręgosłupa. Kettlebells poprawią również Twoją siłę i wytrzymałość. Dzięki braku izolacji mięśni, sylwetka rozwija się równomiernie.

Silne mięśnie (nie duże, wytrzymałe czy napompowane tylko silne) to zbawienie dla naszego kręgosłupa. Sprawdzają się na co dzień eliminując ból i sprawdzają się w sytuacjach kryzysowych zapobiegając ewentualnym kontuzjom i obrażeniom w nieprzewidzianych chwilach.

Dźwiganie towarzyszy nam w codziennych czynnościach, podnosząc zakupy, mebel czy dziecko, nie jesteśmy w stanie go wyeliminować. Dlatego tak ważne jest by nauczyć się to robić zgodnie z zasadami ergonomii pracy. Należy wypracować odpowiedni wzorzec ruchowy, który nauczy nas oszczędzać kręgosłup, a jednocześnie zaktywizować gorset mięśniowy. To jest główna zasada treningu funkcjonalnego! Nauka poprawnego ruchu, niezbędnego w codziennych czynnościach.

Jednym z podstawowych ćwiczeń w tym zakresie jest martwy ciąg. Z pozoru proste ćwiczenie, może sprawić kłopot. Biodra przyzwyczajone do siedzenia, nie potrafią wykonać prawidłowego zakresu ruchu i pojawia się kompensacja. Zamiast bioder obciążamy lędźwie, znów pojawia się ból.

Pamiętajmy również, że ból pleców ma różne podłoże pochodzenia, zawsze należy skonsultować dolegliwości z lekarzem. Najczęściej jednak są to skutki braku ruchu i osłabienia mięśni grzbietu i brzucha, a które są tak istotne dla zachowania zdrowia. Zatem kettle w dłoń i do roboty!

Komentarze