§ Witryna girya.com.pl wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej...
Dodano: czwartek, 19 kwiecień, 2018 45 odsłon

Trening okluzyjny - co to jest i czy warto spróbować?

Occlusion training – blow flow restrictionNowoczesna metoda treningowa polegająca na wykorzystaniu opasek uciskowych podczas treningu siłowego, doprowadzając do niedotlenienia mięśnia, zmuszamy go do intensywniejszej pracy, co powoduje jego przyrost!!

Czytaj więcej
Dodano: środa, 4 kwiecień, 2018 75 odsłon

Clubbells

Szeroki zakres zastosowań i ekstremalnie długa żywotność sprawia, że maczugi dają możliwość wymyślania najróżniejszych ćwiczeń. Wykorzystując ruchy okrężne, dzięki czemu jesteśmy w stanie wyćwiczyć całe ciało. Jest to przydatne narzędzie do pracy nad górną częścią tułowia, aktywizuje do pracy łopatki i wzmacnia mięśnie czworoboczne. Ćwiczenia z maczugą należą do jednych z najbardziej efektywnych ćwiczeń atletycznych.

Czytaj więcej
Dodano: piątek, 30 marzec, 2018 107 odsłon

Kettlebell – jakie obciążenie wybrać ?

Typowy zestaw aby na początek z treningami z kettlebells to 3 odważniki co 4 kg.Dla kobiet: 8 kg, 12 kg oraz 16 kg.Dla mężczyzn: 16 kg, 20 kg, 24 kg.

Czytaj więcej
Dodano: czwartek, 22 marzec, 2018 83 odsłon

Rola snu a efekty treningu.

Zdrowy tryb życia, to oprócz diety i treningu, także regeneracja czyli między innymi sen. Wiadomo, że wyczerpujące ćwiczenia i suplementacja nie dadzą tak dobrych efektów, jak zbilansowanie trybu dnia o odpowiednią ilość snu.Nawet poranny trening nie przyniesie maksimum efektu, jeżeli poprzedzający go odpoczynek zostanie uszczuplony o kilka przysługujących mu godzin snu.

Czytaj więcej
Dodano: czwartek, 15 marzec, 2018 87 odsłon

Regeneracja po treningu.

Nie miej wyrzutów sumienia z powodu dnia wolnego od ćwiczeń, nie jesteś robotem, który nakręcony potrafi ćwiczyć bez przerw. Czas uświadomić sobie, że odpoczynek jest częścią zbilansowanego planu treningowego, niezbędny do całkowitej regeneracji ciała i umysłu. Dzięki niemu możliwy jest dalszy rozwój i progres.

Czytaj więcej
Dodano: piątek, 9 marzec, 2018 100 odsłon

Kettlebells jako narzędzie do przygotowania motorycznego zawodników.

Ciekawe jest doświadczenie które opisuje w swojej książce Pavel Tsatsouline, na temat porównania sprawności fizycznej grupy eksperymentalnej ćwiczącej tylko z kettlebell, z grupą, która była przygotowywana pod kątem testów sprawnościowych (podciągnięcia na drążku, skok w dal z miejsca, sprint na 100 m i bieg na 1 kilometr). Uwaga! Pomimo braku praktyki w zakresie testowanych ćwiczeń, grupa eksperymentalna osiągała lepsze wyniki w każdym z nich !!

Czytaj więcej
Dodano: środa, 7 marzec, 2018 120 odsłon

Jakie korzyści daje Ci trening z MACE bell ?

Najważniejsze, abyś był elastyczny i mobilny podczas poruszania się, mając jednocześnie stabilność i siłę, by wykonywać zarówno zadania sportowe, jak i codzienne.

Czytaj więcej
Dodano: piątek, 2 marzec, 2018 107 odsłon

Dlaczego warto (spróbować) ćwiczyć boso ?

Spróbuj wykonać na początek rozgrzewkę boso, zobaczysz jak ważny jest kontakt z podłożem, zapanujesz nad balansem ciała i będziesz kontrolował stabilność stawu skokowego, podczas wykonywania dużej różnorodności ruchów.

Czytaj więcej
Dodano: wtorek, 27 luty, 2018 68 odsłon

Trening na mrozie.

Podczas zimowej aury, oprócz niskiej temperatury dochodzi czynnik chłodzący wiatru, dodajmy do tego naszą prędkość poruszania się np. na rowerze, co czynniki bilans całkiem nisko na minusie. Niestety nie jest to ani przyjemne na dłuższy czas, ani tym bardziej zdrowe. Zasada jest taka - im większy mróz, tym mniej intensywny trening powinniśmy wykonywać.

Czytaj więcej
Dodano: piątek, 23 luty, 2018 75 odsłon

Martwy ciąg!

Potencjał tego niepozornego ćwiczenia jest ogromny, dużym plusem jest to, że nie potrzeba wiele sprzętu ani miejsca, żeby rozwijać wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Czytaj więcej
Dodano: środa, 21 luty, 2018 114 odsłon

Porównanie Hard Style i Girevoy Sport

Dwa rodzaje kettli żeliwne i turniejowe przeznaczone dla dwóch różnych styli treningowych Hard Style i Girevoy Sport. Ta przenośna siłownia pozwala na skrajny rozwój ogólnej formy fizycznej, wszechstronnej siły, mocy i gibkości. Który styl treningowy jest Ci bliższy?

Czytaj więcej
Dodano: wtorek, 20 luty, 2018 103 odsłon

trening funkcjonalny & kettlebells

Celem treningu funkcjonalnego jest poprawa funkcji motorycznych w konkretnej dyscyplinie sportowej lub życiu. Jedną z najbardziej istotnych zalet takiego treningu jest wzmacnianie często zaniedbywanych mięśni głębokich.

Czytaj więcej
Dodano: piątek, 16 luty, 2018 105 odsłon

Najczęstsze przypadki dysfunkcji powstałe podczas treningu siłowego:

Lepiej zapobiegać kontuzjom, niż je później leczyć… Przede wszystkim zacznij każdy trening od rozgrzewki. Przygotowane mięśnie będą mogły odpowiedzieć szybką reakcją na nieoczekiwany bodziec, jak np.: upadek, uderzenie, nagły zwrot.

Czytaj więcej
Dodano: środa, 14 luty, 2018 118 odsłon

Jak radzić sobie z zakwasami?

Co robić, aby nie doszło do pojawienia się zakwasów po treningu oraz co zrobić, gdy już pojawiła się opóźniona bolesność mięśniowa?

Czytaj więcej
Dodano: wtorek, 13 luty, 2018 98 odsłon

Motywacja do ćwiczeń.

Brakuje Ci motywacji, żeby ćwiczyć? Oto kilka złotych rad, dzięki którym być może łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o wyjściu z domu na siłownie, fitness, basen ? Być może zamiast leżeć bezczynnie, zrobisz przed TV serie brzuszków i pompek ?

Czytaj więcej
Dodano: czwartek, 8 luty, 2018 126 odsłon

Ćwiczenia z kettlami na ból pleców.

Ćwicząc z kettlebells pobudzasz do pracy mięśnie głębokie, które odpowiadają za stabilizację sylwetki i dobrą formę kręgosłupa. Kettlebells poprawią również Twoją siłę i wytrzymałość. Dzięki braku izolacji mięśni, sylwetka rozwija się równomiernie.

Czytaj więcej
Dodano: poniedziałek, 29 styczeń, 2018 142 odsłon

Niepozorna i skuteczna... SKAKANKA

Skakanka jest ciekawą formą aktywności, ponieważ sami decydujemy o sile i natężeniu treningu. Od spokojnych skoków po mocniejsze interwały. Od jednego do trzech podskoków, na jednej nodze, z krzyżowaniem liny przed sobą, z wykrokiem… generalnie im bardziej urozmaicone skakanie, tym trening będzie mniej nudny i poprawi twoją wytrzymałość przy różnym tętnie.

Czytaj więcej
Dodano: czwartek, 25 styczeń, 2018 136 odsłon

Rollowanie a rozciąganie ?

Czy można zastąpić stretching ćwiczeniami z użyciem wałka/rollera?Czy roller daje te same efekty co klasyczne skłony ?

Czytaj więcej
Dodano: środa, 24 styczeń, 2018 77 odsłon

Przygotowanie na wyjazd na zimowy.

Odpowiedni trening przed wyjazdem na narty to jedyny sposób, by poprawić ogólną kondycję, a także uniknąć nadwyrężenia mięśni i poważniejszych urazów. Kilka dni narciarskiego szaleństwa to spore wyzwanie dla organizmu. Zwłaszcza jeśli na co dzień jesteś mało aktywny fizycznie. Sucha zaprawa pozwoli ci w pełni korzystać z zalet nart.

Czytaj więcej
Dodano: środa, 17 styczeń, 2018 247 odsłon

Trening z wolnymi ciężarami.

Czy można zastąpić wielkie i drogie maszyny - wolnymi ciężarami?Czy opieranie planu ćwiczeń wyłącznie na sztangach oraz kettlach może być skuteczne?Oczywiście, że TAK!!

Czytaj więcej
Dodano: poniedziałek, 15 styczeń, 2018 106 odsłon

Rola mięśni stabilizujących w treningu siłowym.

Wytrenowane mięśnie stabilizujące poprawiają siłę i technikę w większości dyscyplin sportowych. Natomiast ich osłabienie powoduje nienaturalne układanie się ciała w trakcie wykonywania ćwiczeń siłowych, dochodzi do kompensacji i odwrotnego skutku: kontuzji lub nieprawidłowych wzorców ruchowych.Nie ma najmniejszych wątpliwości, że u osób z pewnym stażem treningowym dużo lepsze są ćwiczenia na wolnych ciężarach niż na maszynach.

Czytaj więcej
Dodano: środa, 10 styczeń, 2018 151 odsłon

Moc stretchingu, czyli mobilność i elastyczność w treningu siłowym.

Mobilność, czyli powiększenie zakresu ruchu w stawach sprawia, że ćwiczenia siłowe wykonywane są w większym zakresie, a co za tym idzie są bardziej efektywne.

Czytaj więcej
Dodano: piątek, 5 styczeń, 2018 118 odsłon

Pozycja zgarbiona u osób trenujących.

Pozycja zgarbiona u osób trenujących.Częstym zaburzeniem postawy ciała u osób trenujących siłowo jest przygarbiona postawa, z wysuniętą do przodu głową. Fachowo nazwiemy tak stan, w którym jest pogłębiona kifoza piersiowa, barki w protrakcji oraz zaburzenie pomiędzy mięśniem zębatym przednim, a równoległobocznym. Często towarzyszy również temu sztywność szyi i barków. Jest to wada postawy – plecy okrągłe.

Czytaj więcej
Dodano: czwartek, 21 grudzień, 2017 271 odsłon

Kobieta i trening siłowy.

Kobieta i trening siłowy (sztanga/odważniki)Czas pożegnać stereotyp ćwiczeń damskich i męskich oraz podział na dwie grupy, siłownia dla mężczyzn, aerobik dla kobiet. Tak samo płeć męska potrzebuje ćwiczeń cardio, aby wydolnościowo mieć lepsze efekty np. w bieganiu, jak i kobiety osiągają świetne efekty w kształtowaniu sylwetki, właśnie dzięki odważnikom czy sztandze.Wahasz się czy trening siłowy jest dla Ciebie? Oto argumenty nie do

Czytaj więcej
Dodano: środa, 20 grudzień, 2017 131 odsłon

A simple anywhere... Czyli trening kalisteniczny.

A simple anywhere…Przysiady, pompki, przysiady wykroczne, pompki w podporze tyłem… Trening z ciężarem własnego ciała czyli TRENING KALISTENICZNY.Zdarza się, że dojazd do klubu fitness w obie strony zabiera nam więcej czasu, niż sam rzeczywisty trening. Na szczęście nie zawsze siłownia, czy drogie sprzęty są nam potrzebne aby wykonać ćwiczenia. Wypróbuj te cztery bardzo proste ruchy, gdziekolwiek jesteś, wykorzystując jedynie swoją masę

Czytaj więcej
Dodano: środa, 13 grudzień, 2017 132 odsłon

Wzrost tkanki mięśniowej.

Czy wiesz… że aby pobudzić wzrost tkanki mięśniowej, potrzebny jest odpowiedni czas w trakcie ćwiczeń, w którym mięśnie pozostają pod napięciem mięśniowym? Jak wykorzystać tę zasadę podczas treningu ?

Czytaj więcej
Dodano: wtorek, 12 grudzień, 2017 179 odsłon

Rozszerzanie treningu o gumy/taśmy oporowe.

Chciałbyś urozmaicić treningi małym nakładem finansowym? Koniecznie zakup GUMĘ OPOROWĄ! Trening z taśmą może angażować do pracy całe ciało. Dzięki temu w dość szybkim czasie zaczniesz zauważać efekty, w postaci: przyrostu siły mięśniowej, obniżenia granic bólowych, poprawy reakcji równoważnych, redukcji wagi, zwiększenia wytrzymałości, obniżenia ciśnienia, korekty postawy, zwiększenia zakresu ruchu oraz zwiększenia elastyczności. Guma świet

Czytaj więcej
Dodano: piątek, 8 grudzień, 2017 236 odsłon

Najczęstsze błędy podczas ćwiczeń z kettlebells

Najczęstsze błędy podczas ćwiczeń z kettlami... czyli grzechy główne trenujących, takie jak brak rozgrzewki, nieprawidłowa waga odważnika, brak prostych pleców...

Czytaj więcej
Dodano: czwartek, 7 grudzień, 2017 138 odsłon

Wielkie wejście odważników kulowych.

Chcemy Wam rekomendować ciekawą pozycję, absolutny must have, jeśli chciałbyś zacząć swoją przygodę kettlami. Pomoże to Wam zrozumieć zamysł ćwiczeń z odważnikami, żeby osiągną dobrą formę i kondycję, nie trzeba mieć zaawansowanego i drogiego sprzętu do ćwiczeń.

Czytaj więcej
Dodano: niedziela, 16 lipiec, 2017 95 odsłon

Alergie i nietolerancje pokarmowe

Czy dokuczają Tobie problemy jelitowe, wysypki/wypryski na skórze oraz nadmierna ilość wydzieliny z nosa? Najczęstszą przyczyną tych dolegliwości jest alergia i/lub nietolerancja pokarmowa. Najbardziej powszechnymi produktami mogącymi uczulać są: jaja, nabiał oraz zboża. Trzeba sobie też uświadomić, że każdy produkt może nam szkodzić mimo tego, że wiele innych osób spożywając go czuje się dobrze. Wyjaśnijmy sobie pokrótce czym są i jaki mechanizm

Czytaj więcej
Dodano: niedziela, 16 lipiec, 2017 323 odsłon

Suplementacja odżywkami białkowymi typu WPC i WPI

Picie odżywki białkowej po treningu stało się już niemal rytuałem. Aby wspomóc procesy regeneracyjne po treningu jedni wybierają popularnego WHEY'a (WPC), a drudzy IZOLAT (WPI). Tylko dlaczego? Chodzi o smak? Lepszą rozpuszczalność? Czy silniejszy wpływ na regeneracje? Postaram się pokrótce przedstawić Wam różnice między tymi dwoma typami odżywek białkowych.

Czytaj więcej
Dodano: niedziela, 16 lipiec, 2017 346 odsłon

Czy suplementacja jest niezbędna w dbaniu o zdrowie oraz polepszanie swoich wyników sportowych?

Niestety odpowiedź w większości przypadków brzmi: 4x TAK! A oto dlaczego?

Czytaj więcej
Dodano: niedziela, 16 lipiec, 2017 357 odsłon

Suplementacja monohydratem kreatyny vs jabłczan kreatyny

Opinii na temat kreatyny jest tyle ile osób z niej korzystających, a że jest to najczęściej stosowany przez bywalców siłowni suplement zapewne obiło się Wam o uszy to i tamto. Dziś postaram się pokrótce wyjaśnić działanie kreatyny w naszym organizmie i omówię dwie najczęściej wybierane formy kreatyn.

Czytaj więcej
Dodano: wtorek, 9 maj, 2017 242 odsłon

Siłownią jest świat wokół Ciebie

Street workout gromadzi coraz szerszą rzeszę zwolenników. Trening uliczny polega na ćwiczeniach z wykorzystaniem kalisteniki, czyli ciężaru własnego ciała. Ma on pozytywny wpływ na układ krwionośny człowieka. Dzięki niemu ukształtujesz mięśnie, zadbasz o równowagę, a także znacznie zwiększysz swoją zwinność i koordynację.

Czytaj więcej
Dodano: wtorek, 9 maj, 2017 305 odsłon

Zadbaj o sylwetkę bez wychodzenia z domu

Nie każdy z nas regularnie odwiedza siłownię. Powodów jest wiele: wstydzimy się oczu innych, nie mamy czasu, albo pieniędzy. Nie warto jednak rezygnować z aktywności fizycznej. Można z powodzeniem zorganizować sobie przestrzeń do ćwiczeń w zaciszu domowym. To pozwala nam na swobodę w ustaleniu godzin i zakresu treningów.

Czytaj więcej
Dodano: poniedziałek, 9 styczeń, 2017 525 odsłon

Jedz jak król i zostań szczupły

Masz problemy z balansowaniem między życiem socjalnym i chęcią utrzymania dobrej sylwetki? Masz problemy z podejmowaniem zdrowych decyzji gdy jesteś ze znajomymi lub rodziną? Czy czasem specjalnie unikasz barów i restauracji, bo boisz się że zamówisz niezdrowe picie lub jedzenie? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś tak, to wiem dokładnie o czym mówisz.

Czytaj więcej
Dodano: poniedziałek, 9 styczeń, 2017 451 odsłon

5 sposobów na szybszą utratę tkanki tłuszczowej

5 sposobów na szybszą utratę tkanki tłuszczowej

Czytaj więcej
Dodano: poniedziałek, 9 styczeń, 2017 474 odsłon

5 Praktycznych wskazówek żeby stać się silniejszym

5 Praktycznych wskazówek żeby stać się silniejszym

Czytaj więcej